پنجشنبه ۰۹ فروردین ۰۳

روش های خرید بیت کوین

۱,۳۲۲ بازديد

روش های مختلفی برای خرید بیت کوین وجود دارد که بر اساس شرایط افراد ، قوانین مربوط به کشور محل سکونت شخص ، روابط بین المللی کشور ها ، هدف و حجم معاملات انجام شده توسط افراد و ... می توان از هر یک از آنها استفاده کرد . به طور کلی این روش ها را می توان در سه دسته اصلی قرار داد که عبارتند از : 1- خرید از طریق سایت ها 2- خرید از طریق صرافی های آنلاین 3- خرید از طریق صرافی های شخصی

افراد با توجه به حجم خرید بیت کوین ، هدف خرید ، کشور محل سکونت خود و ... می توانند هر کدام از این روش ها را انتخاب کنند . لازم به ذکر است که روش های مختلف مزایا و معایب خاص خود را دارند از این رو در هنگام انتخاب روش خرید بیت کوین خود بایستی دقت لازم را به عمل آورده و با انتخابی درست کمترین هزینه احتمالی را متحمل شد . در ادامه به بررسی روش های مختلف خرید بیت کوین و توضیح گام به گام یکی از این روش ها به صورت تصویری پرداخته شده است .



روش های خرید بیت کوین

قبل از اینکه درباره روش های خرید بیت کوین صحبت کنیم لازم است تا به چندین نکته که قبل از اقدام به خرید بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتالی باید رعایت شود اشاره کنیم . برای خرید بیت کوین نیاز به فراهم آوردن شرایط زیر دارید :

  1. نصب یک کیف پول دیجیتال آفلاین مناسب و انتخاب یک رمز عبور مطمئن برای آن 

  2. عضویت در یک صرافی معتبر و باز کردن حساب در آن

  3. انتخاب یک روش پرداخت مناسب

بعد از انجام این مراحل و فراهم کردن تمامی شرایط مورد نیاز می توانید اقدام به خرید بیت کوین از یکی از روش هایی که در ادامه مقاله به آنها اشاره شد است کنید . برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین عمدتاً از سه روش استفاده می شود که عبارتند از :

 خرید از سایت :

در این روش از طریق مراجعه به سایت هایی که ویژه خرید و فروش این نوع ارز ها هستند می توان اقدام به خرید بیت کوین به ریال یا هر ارز دیگری کرد . از جمله وب سایت های معتبر و شناخته شده در این رابطه می توان به سایت لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com ) ، سایت XMLGold و وبمانی اشاره کرد که مهمترین و معتبر ترین آنها لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com )  می باشد .

 خرید از صرافی های آنلاین :

تعدادی از صرافی های معتبر آنلاین در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال فعال هستند که افراد با مراجعه به سایت این صرافی ها می توانند اقدام به خرید بیت کویین کنند ، از جمله معایب این روش خرید بیت کوین بالا بودن قیمت این ارز دیجیتالی نسبت به قیمت واقعی آن می باشد .

 خرید از صرافی های شخصی :

تعدادی از فروشندگان بیت کوین اقدام به خرید و فروش این ارز دیجیتالی به صورتی شخصی از طریق سایت خصوصی خود ، کانال تلگرامی و یا عضویت در انجمن های مربوطه کرده اند ، برای خرید بیت کوین از این طریق تنها کافی است با پیدا کردن یک صرافی شخصی اقدام به خرید این ارز دیجیتالی کنید . 

از جمله روش های پیدا کردن صرافی های معتبر مراجعه به بازارچه های دیجیتالی موجود و انتخاب صرافی های با بالاترین میزان اعتبار در این سایت ها ، جستجو در کانال های تلگرامی مرتبط و یا سرچ در اینترنت می باشد .

 دقت شود که در انتخاب صرافی های شخصی از طریق بازارچه های دیجیتالی توجه به میزان اعتبار این صرافی ها بسیار مهم می باشد به طوری که صرافی های با امتیاز بالاتر از 50 گزینه های مناسب تری برای خرید بیت کوین می باشند .

بیشتر بخوانید: بیت کوین چیست

 

 

خرید بیت کوین از طریق سایت ها

در خرید از طریق سایت ها بر خلاف دو روش دیگر خرید بیت کوین نیاز به یک واسطه می باشد که این واسطه می تواند درگاه پرداخت مخصوص ، نوعی ارز واسط و ... باشد . در ادامه پر کاربرد ترین سایت های خرید بیت کوین را ذکر خواهیم کرد .

 خرید از طریق سایت XMLGold :

این سایت یک وب سایت خرید و فروش بیت کوین و سایر ارز های دیجیتالی با perfect money می باشد که از طریق آن می توان به خرید ارز دیجیتال بیت کوین پرداخت ، همچنین از طریق این سایت می توان اقدام به دریافت کارت های اعتباری نیز کرد . از معایب استفاده از این سایت می توان به عدم ارائه خدمات به کشور ایران اشاره کرد که در نتیجه آن برای خرید بیت کوین به این روش ابتدا می بایست مقدار مورد نظر خود را بر اساس perfect money خریداری کرده و سپس تبدیل به معادل بیت کوین آن کرد . همچنین هزینه کارمزد تراکنش ها در این سایت بالا بوده و ممکن است برای افراد به صرفه نباشد .

 خرید از طریق سایت wex.nz :

برای خرید بیت کوین از این طریق با مراجعه به یکی از صرافی های ایرانی اقدام به خرید مقدار مشخصی wex code از طریق این سایت کرده و سپس آن را تبدیل به بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری که مد نظر است می کنید . البته این سایت به دلیل میزان امنیت پایینی که دارد و همچنین عدم پشتیبانی کشور ایران اصلا توصیه نمی شود .

 خرید از طریق وبمانی :

وبمانی نوعی والت ارز های دیجیتال می باشد که ارزهای متنوعی را پشتیبانی می کند ، همچنین این والت دارای یک سرویس به نام indx.ru نیز می باشد که با استفاده از آن می توان موجودی حساب وبمانی خود را به ارز دیجیتال مختلف که از جمله آنها بیت کوین است تبدیل کرد .

 خرید از طریق تتر : 

تتر یک ارز دیجیتال با پشتوانه می باشد که هر واحد آن معادل با یک دلار آمریکا می باشد و از سایت های ویژه فروش این ارز دیجیتالی قابل خریداری می باشد . با توجه به قیمت یک دلاری تتر استفاده این ارز دیجیتال نسبت به سایر ارز های دیجیتالی بسیار به صرفه تر می باشد ، بعد از خرید تتر با استفاده از ایجاد حساب کاربری در یکی از سایت های مخصوص تبادل ارزی می توانید اقدام به تبدیل آن به بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتالی کنید .

بیشتر بخوانید: انواع ارز دیجیتال

 

راهنمای خرید بیت کوین از طریق سایت لوکال بیت کوینز

همانطور که قبلا نیز اشاره شد برای خرید بیت کوین از طریق سایت می توان به وب سایت های مختلفی مراجعه کرد اما یکی از معتبر ترین و پرکاربرد ترین سایت های خرید بیت کوین ، لوکال بیت کوینز ( Localbitcoins.com ) است که در واقع مانند یک بازارچه دیجیتال عمل کرده و افراد با ثبت نام در این سایت می توانند به خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتالی موجود بپردازند . در ادامه به صورت تصویری به شرح گام به گام ثبت نام در این سایت پرداخته می شود :

 در مرحله اول وارد سایت https://localbitcoins.com شده و روی گزینه ثبت نام رایگان ( sing up free ) کلیک می کنید مطابق تصویر زیر :

 

 

بعد از آن اطلاعات خواسته شده را وارد کرده و روی گزینه Register کلیلک می کنید مانند تصویر زیر :

 

 

بعد از انجام این کار ایمیلی برای شما ارسال می شود ، حساب خود را با دنبال کردن لینکی که در ایمیل برای شما ارسال شده است تایید کنید .

سپس مجددا به سایت مربوطه مراجعه کرده و با وارد کردن تمامی اطلاعات خود مراحل ثبت نام را کامل کنید . بعد از انجام تمام مراحل یک کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال می گردد که باید آن را در کادر مربوطه وارد کرده و روی گزینه submit کلیک کنید به صورتی که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

 

 

بعد از انجام این مراحل شما عملا صاحب یک کیف پول در سایت لوکال بیت کوین هستید و با استفاده از آن می توانید به خرید و فروش ارز دیجیتال بیت کوین بپردازید :

 

 

با استفاده از گزینه خرید بیت کوین ( coinsBuy bit) و فروش بیت کوین ( Sell bitcoins ) در قسمت بالای صفحه سمت چپ می توانید به خرید و فروش بیت کوین بپردازید . همچنین در گوشه سمت راست صفحه که با علامت B مشخص شده است مقدار بیت کوین موجود در کیف پول شما نشان داده شده است .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد روش های خرید بیت کوین در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون روش های خرید بیت کوین پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: صفر تا صد کیف پول ارز دیجیتال

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ به چند روش می توان بیت کوین خریداری کرد ؟

✔️ به طور کلی روش های خرید بیت کوین در سه دسته اصلی تقسیم بندی می شوند که در متن مقاله به توضیح کامل هر یک از آنها پرداخته شده است .

2- ✔️ روش خرید از صرافی ها چگونه است ؟

✔️ در خرید از طریق صرافی ها به دو صورت از طریق صرافی های آنلاین و یا شخصی می توان اقدام به خرید بیت کوین کرد که در متن مقاله به توضیح این روش ها پرداخته شده است 

3- ✔️ روش خرید از طریق سایت ها به چه صورت می باشد ؟

✔️ در این روش با استفاده از سایت های متفاوتی که برای این کار طراحی شده اند می توان اقدام به خرید بیت کوین کرد که در متن مقاله به توضیح سایت های مختلف و روش خرید از آنها پرداخته شده است 

منبع : روش های خرید بیت کوین

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.