چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۰۳

وب مانی Webmoney چیست

اشتراک مطالب

وب مانی Webmoney چیست

۱,۴۲۹ بازديد

وب مانی یک سیستم پرداخت الکترونیک آنلاین است که از سال 1998 توسط کشور روسیه ساخته و در شهر موسکو فعال شده است . این نوع سیستم دارای ویژگی هایی مانند سرعت بالا در پرداخت ها ، برگشت ناپذیری تراکنش ها ، غیر قابل شناسایی بودن و امنیت بالای معاملات است . همچنین با توجه به اینکه این سیستم تحریم ها را مورد توجه قرار نمی دهد به همه کشور ها به ویژه کشورهایی مانند ایران که تحت تحریم های سخت بین المللی هستند خدمات خود را ارائه می دهد .

عملکرد این سیستم درست مانند پی پال ( PayPal ) بوده و کاربران با استفاده از آن می توانند به خرید محصولات و پرداخت به صورت آنلاین از فروشگاه هایی که پذیرنده این سیستم هستند بپردازند ، همچنین امکان نقل و انتقال وجوه و تبدیل آنها به یکدیگر نیز وجود دارد . به علاوه این سیستم قادر به تبدیل ارز های واقعی ( فیات ) به انواع ارز های دیجیتال نیز می باشد . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با تعریف سیستم پرداخت آنلاین وب مانی و انواع حساب کاربری در آن می پردازیم .



وب مانی چیست ؟

وب مانی یک نوع سیستم پرداخت الکترونیکی بین المللی آنلاین بوده که افراد با استفاده از آن می توانند به فعالیت های آنلاینی نظیر خرید از فروشگاه های آنلاین ، پرداخت و نقل و انتقال آنلاین پول های مختلف ، خرید و فروش انواع ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین و سایر فعالیت های از این دست بپردازند . 

انتقال وجه با استفاده از این سیستم پرداخت آنلاین بسیار سریع و با امنیت بالا بدون نیاز به حساب بانکی و یا کارت اعتباری صورت می گیرد . همچنین انتقال پول به صورت آنلاین در سراسر جهان ممکن می گردد . در واقع این سیستم خدماتی مانند سیستم پرداخت الکترونیک پی پال ارائه می دهد با این تفاوت که این سیستم بدون توجه به تحریم ها به تمامی کشور ها خدمات خود را ارائه می دهد . این ویژگی برای کشور هایی مانند ایران که تحت تحریم های شدید هستند بسیار حائز اهمیت می باشد .

برای استفاده از سیستم پرداخت الکترونیکی وب مانی هیچ نوع محدودیتی وجود ندارد و تنها چیزی که سبب شده تا این سیستم نسبت به رقیب خود یعنی سیستم پی پال ( PayPal ) میزان استفاده کمتری داشته باید به کمبود سایت ها ، فروشگاه ها و پذیرنده های این سیستم اشاره کرد .

قیمت هر وب مانی 1 دلار بوده و این مقدار تغییر نمی کند ، همچنین میزان کارمزد برای انجام هر تراکنش در این سیستم پرداخت آنلاین 0.8 درصد مبلغ معامله می باشد . تعداد افرادی که در این سیستم دارای حساب کاربری می باشند در حدود 39 میلیون نفر می باشد و روزانه نیز بر این تعداد افزوده می شود .

از جمله کاربرد های مهم وب مانی خرید از فروشگاه های اینترتی و شارژ اکانت های مختلف اینترنتی با استفاده از آن می باشد .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد بیت کوین

 

 

نحوه کار با سیستم پرداخت آنلاین پرفکت مانی

برای استفاده از وب مانی از دو طریق می تواند اقدام کرد : از طریق سایت و یا با استفاده از اپلیکیشن مخصوص این کار با نام Web Money Keeper و کد کلیدی که در اختیار کاربر قرار می گیرد . پس از ورود به حساب کاربری خود در سایت wmtransfer.com به هر حساب وب مانی یک شناسه وب مانی یا WMID تعلق می گیرد .

همانطور که قبلا نیز اشاره شد از ویژگی هایی مهم استفاده از سیستم پرداخت آنلاین وب مانی وجود امنیت بالا ، برگشت ناپذیر بودن معاملات ، ارزان بودن تراکنش ها و سرعت بالای انجام آنها می باشد . بعد از افتتاح حساب کاربر با استفاده از ایجاد چند آی پی متفاوت می تواند دسترسی به اکانت خود را برای دیگران غیر ممکن سازد .

بیشتر بخوانید : روش های استخراج ارز دیجیتال

 

انواع کیف پول های موجود در وب مانی

به جهت راحتی در انجام معاملات برای کاربران در سیستم پرداخت آنلاین وب مانی کیف پول هایی طراحی شده است که توانایی انجام معاملات مختلف آنلاین را به افراد می دهند . در حال حاضر سیستم Web Money از 10 نوع کیف پول (Purse) استفاده می کند که هر کدام از این کیف پول ها یک نوع ارز را تحت پوشش قرار می دهند . 

کاربران برای انجام معاملات مختلف می توانند هر یک از این کیف پول ها را در حساب وب مانی خود نصب و استفاده کنند . پرکاربرد ترین کیف پول های موجود در این سیستم پرداخت کیف پول های بیت کوین ، دلار و روبل می باشند که در ایران کیف پول دلاری میزان استفاده بالاتری دارد .

در ادامه به ذکر انواع کیف پول های موجود در سیستم پرداخت وب مانی و نوع ارز قابل پذیرش توسط هر یک از آنها پرداخته شده است :

 WMZ : این کیف پول مخصوص واحد پولی دلار ایالات متحده آمریکا است و هر واحد آن برابر با 1 دلار آمریکا می باشد که به آن Z-Purse نیز گفته می شود . 

 WME : این کیف پول مخصوص واحد پولی یورو است که به آن E-Purse نیز گفته می شود .

 لازم به ذکر است که کیف پول یورو در حال حاضر برای کاربران ایرانی پوشش داده نمی شود و مجاز به استفاده از آن نیستند .

 WMR : این کیف پول مخصوص واحد پولی روبل روسیه است که به آن R-Purse نیز گفته می شود .

 WMU : این کیف پول مخصوص واحد پولی گریونا اوکراین است که به آن U-Purse نیز گفته می شود .

 WMB : این کیف پول ویژه واحد پولی روبل بلاروس است که به آن B-Purse نیز گفته می شود .

 WMG : این کیف پول برای حساب های با موجودی طلا ایجاد شده است که به آن G-Purse نیز گفته می شود .

 WMX : این کیف پول مخصوص مهمترین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین است که به آن X-Purse نیز گفته می شود .

 WMH : این کیف پول ویژه ارز دیجیتال بیت کوین کش بوده و به آن H-Purse نیز گفته می شود .

 WML : این کیف پول ویژه واحد ارز دیجیتال لایت کوین است که به آن L-Purse نیز گفته می شود .

 WMV : این کیف پول مخصوص واحد پولی دانگ ویتنام بوده و به آن V-Purse نیز گفته می شود .

بعد از ساختن هر یک از این کیف پول ها یک آدرس ویژه آن کیف پول در اختیار شما قرار می گیرد که باید در هنگام انجام معاملات برای دریافت وجه آن را در اختیار فرستنده قرار دهید .

بیشتر بخوانید: خرید بیت کوین

 

انواع حساب کاربری ( پاسپورت ) در وب مانی

با توجه به میزان اطلاعاتی که شما در اختیار سیستم پرداخت آنلاین وب مانی قرار می دهید نوع حساب ( پاسپورت ) شما متفاوت است . هر کدام از این حساب ها ویژگی و محدودیت های خاص خود را دارند ، هرچه اطلاعات هویتی که در اختیار WebMoney قرار می دهید بیشتر باشد میزان امکاناتی که این سایت در اختیار شما قرار می دهد نیز بیشتر خواهد شد . انواع حساب کاربری در وب مانی به ترتیب عبارتند از :

 پاسپورت الیاس ( Alias ) : این پاسپورت ویژه افرادیست که به تازگی حساب کاربری در سیستم پرداخت آنلاین وبمانی ایجاد کرده اند . برای استفاده از این حساب نیاز به ارائه هیچ گونه مدارک هویتی نمی باشد ، اما با توجه به اینکه در این نوع پاسپورت احراز هویتی برای شما صورت نگرفته است در نتیجه از محدویت های خاصی برخوردار می باشد که از جمله آنها وجود سقف حداکثر 300 دلاری برای موجودی حساب شما در هر زمان و همچنین محدودیت انجام تراکنش تنها تا سقف 100 دلار است .

 پاسپورت فرمال ( Formal ) : با ارسال مدارک هویت خود برای وب مانی می توانید صاحب پاسپورت فرمال شوید . با داشتن این نوع حساب روزانه توانایی انجام 3000 تراکنش و نگهداری پول تا سقف 10000 هزار دلار را در کیف پول خود خواهید داشت . این تایید هویت از طریق ارائه پاسپورت و یا کارت ملی صورت می گیرد ، لازم به ذکر است از آنجایی که در این نوع حساب نیز اطلاعات شما تایید نشده است همچنان از سطح پایین امکانات برخوردار خواهد بود .

 پاسپورت پرسونال ( Personal ) : بعد از ارسال اطلاعات به سایت وب مانی در صورت مراجعه حضوری به دفاتر اسناد رسمی یا سفارت روسیه و پرداخت حداقل 50 دلار مدارک ارسالی خود را تایید کنید ، با انجام این کار تقریبا تمام محدودیت ها برای شما از بین خواهد رفت .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد سیستم پرداخت آنلاین وب مانی در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون سیستم پرداخت آنلاین وب مانی پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید: همه چیز درباره پرفکت مانی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ سیستم وب مانی چیست ؟

✔️ وب مانی یک سیستم پرداخت الکترونیکی آنلاین است که در متن مقاله به توضیح کامل این سیستم و ویژگی های آن پرداخته شده است 

2- ✔️ نحوه استفاده از سیستم وب مانی به چه صورت می باشد ؟

✔️ برای استفاده از این سیستم ابتدا باید در این سایت یک حساب کاربری ایجاد کرده که در متن مقاله جزئیات استفاده از این سیستم بیان شده است 

3- ✔️ چند نوع حساب کاربری در وب مانی وجود دارد ؟

✔️ در این سیستم سه نوع حساب برای کاربران وجود دارد که در متن مقاله به توضیح کامل آنها پرداخته شده است 

منبع : وب مانی Webmoney چیست

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.