سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۰۳

مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین

۱,۴۲۹ بازديد

در حال حاضر بیت کوین ( bitcoin ) پر طرفدار ترین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال موجود در بین سرمایه گذاران این بازار می باشد . از آنجایی که در چند سال اخیر شاهد رشد چشمگیر قیمت بیت کوین بوده ایم ، افراد زیادی ترغیب به سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال و کسب سود از این راه شده اند .

بازار بیت کوین پتانسیل بالایی در سود دهی به سرمایه گذاران خود دارد اما با این وجود فعالیت در این بازار به دلیل نو ظهور بودن و نوسانات قیمتی بالای این ارز دیجیتالی با ریسک بسیار زیاد همراه می باشد ، این ریسک به ویژه برای افرادی که به تازگی با این ارز آشنا شده و تجربه کافی در رابطه با سرمایه گذاری در بازار دیجیتال ندارند مشهود تر می باشد .

از این رو نیاز است تا افراد قبل از ورود به بازار و سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و هنگام سرمایه گذاری به مواردی از جمله انواع کارگزاری ها ، انواع کیف پول ، روش های مختلف تحلیل ، روش های مختلف خرید بیت کوین و مسائلی از این دست دقت کرده و با رعایت تمامی نکات مربوطه اقدام به خرید و فروش آن کنند . در ادامه به بررسی نکاتی در رابطه با مشاوره سرمایه گذاری بر روی بیت کوین و روش های مختلف آن پرداخته شده است .



مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین

پس از اینکه یک سرمایه گذار تصمیم به سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین ( bitcoin ) گرفت ، به منظور انجام این کار نیاز است تا تمامی مراحلی که در ادامه مقاله بیان شده اند را به منظور تحمیل حداقل ریسک و خطر از دست دادن سرمایه خود انجام دهد و پشت سر بذارد .

 کسب اطلاعات کافی :

از آنجایی که بازار ارز های دیجیتال به ویژه بیت کوین دارای نوسانات قیمتی بسیار زیاد بوده و روند خاصی را نمی توان برای آن پیش بینی کرد ، در نتیجه سرمایه گذاری در این بازار و بر روی این نوع ارز ها با ریسک بسیار بالایی همراه می باشد . 

به همین دلیل بسیار مهم است تا قبل از اقدام به سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال بیت کوین حتما مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین را دریافت کرده و به خوبی در مورد آن تحقیق کرده و اطلاعات کافی در رابطه با مفاهیم پایه ای و تحلیل های مختلف انواع روش سرمایه گذاری بر روی بیت کوین به دست آورده شود .

لازم به ذکر است که در این نوع سرمایه گذاری به هیچ عنوان نباید بر اساس راهنمایی و پیش بینی دیگران تصمیم گیری کرد و تنها بر اساس دانش فردی و اطلاعاتی که شخصا کسب کرده باید اقدام به پیش بینی و سرمایه گذاری کرد .

 انتخاب کیف پول ارز دیجیتال مناسب :

همانطور که در دنیای واقعی برای نگهداری پول از انواع کیف پول ها استفاده می شود ، برای نگهداری ارز های دیجیتال نیز از انواع کیف پول ارز دیجیتال استفاده می شود . این کیف پول ها از انواع مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام ویژگی هایی داشته و برای شرایط خاص مورد استفاده قرار می گیرند .

نکته ای که در رابطه با انتخاب کیف پول بیت کوین باید مورد توجه قرار گیرد لزوم انتخاب امن ترین نوع آنها با توجه به نحوه استفاده از بیت کوین می باشد . در صورت نگه داری حجم بالای ارز استفاده از کیف پول های سخت افزاری توصیه می شود اما در صورت مقدور نبودن تامین هزینه نگهداری آنها استفاده از کیف پول های کاغذی مناسب ترین انتخاب می باشد .

برای نگهداری حجم های پایین تر بیت کوین استفاده از کیف پول های آنلاین مناسب می باشد . برای تهیه این نوع کیف پول ها کافی است تا با انتخاب یک کیف پول آنلاین مناسب اقدام به دانلود و نصب آن بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود کنید .

 انتخاب روش خرید و فروش بیت کوین :

به طور کلی دو روش برای خرید و فروش بیت کوین وجود دارد که عبارتند از :

  1. به صورت مستقیم : در این روش افراد بدون واسطه و به صورت مستقیم از طریق کارگزاری ها اقدام به خرید و فروش بیت کوین یا سایر ارز های دیجیتال می کنند .

  2. از طریق صرافی ها : صرافی ها وب سایت هایی هستند که به عنوان واسطه عمل کرده و طرفین معاملات را به یکدیگر وصل می کنند . برای خرید بیت کوین از صرافی ها به دو طریق مراجعه به صرافی های ایرانی و صرافی های خارجی می توان اقدام نمود .
    دقت شود که در انتخاب صرافی برای خرید و فروش بیت کوین بسیار احتیاط کرده و تنها از طریق صرافی های معتبر و مورد تایید اقدام به انجام معاملات دیجیتال کنید .

 

قبل از خرید بیت کوین از طریق صرافی های خارجی دقت شود که بعضی از صرافی های خارجی کشور ایران را تحریم کرده اند و با انجام معاملات از طریق آنها امکان بلوکه شدن پول کاربران ایرانی وجود دارد .

 

 یادگیری روش های مختلف تحلیل بازار و روند آن :

لازمه انجام معاملات موفقیت آمیز و کسب سود از آن ها داشتن دید مناسب و پیش بینی دقیق در رابطه با آینده بازار و روند قیمت ها می باشد . برای این منظور تمامی افرادی که قصد خرید بیت کوین و انجام معامله بر روی آن را دارند باید به طور کامل با انواع روش های تحلیل بازار آشنایی داشته باشند .

دو روش اصلی برای تحلیل بازار وجود دارد که عبارتند از تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی ( فاندامنتال ) ، سرمایه گذاران با توجه به این تحلیل ها می توانند به پیش بینی روند قیمتی بیت کوین در آینده دست پیدا کرده و با توجه به آن اقدام به خرید و یا فروش این ارز دیجیتال کنند .

بیشتر بخوانید: صفر تا صد پرفکت مانی

 

 

 

روش های مختلف سرمایه گذاری در بیت کوین

به طور کلی سه روش اصلی برای کسب درآمد از طریق بیت کوین وجود دارد که نسبت به سایر روش های موجود برای کسب درآمد در بین افراد فعال در بازار ارز دیجیتال مرسوم تر بوده و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند . این سه روش به ترتیب عبارتند از :

 ترید بیت کوین :

در این روش بیت کوین را با قیمت پایین خریداری کرده و در قیمت بالاتر به فروش می رسانند . استفاده از این روش برای نگهداری بیت کوین در دوره های کوتاه مدت مرسوم بوده و ریسک بسیار بالایی داشته ، از این رو نیاز به دید باز نسبت به آینده بازار و تسلط کامل بر روش های تحلیل بازار دارد .

در صورت بیش بینی اشتباه قیمت آینده بیت کوین امکان تحمیل زیان های بسیار بزرگ به سرمایه گذار وجود خواهد داشت به همین دلیل سرمایه گذاران باید از خرید مقدار زیاد بیت کوین در این روش خود داری کنند . به همین دلیل استفاده از این روش برای افراد تازه وارد که تسلط کافی بر بازار و نحوه تحلیل آن ندارند توصیه نمی شود .

 استخراج بیت کوین : 

در این روش شخص با استفاده از دستگاه هایی به نام ماینر و کامپیتر شخصی اقدام به استخراج ارز دیجیتال بیت کوین و کسب درآمد از این طریق می کند . استفاده از این روش به چند دلیل توصیه نمی شود از جمله :

  1. نیاز به صرف زمان زیاد برای استخراج رمز ارز ها 

  2. مصرف برق بسیار بالا و نیاز به در اختیار داشتن منبع برق ارزان قیمت 

  3. به دلیل سرعت پایین استخراج بیت کوین استخراج این رمز ارز تنها در صورت در اختیار داشتن تعداد زیاد کامپیوتر به صرفه بوده که این خود نیاز به صرف هزینه بسیار بالا برای تهیه سیستم استخراج دارد .

 سرمایه گذاری بر روی بیت کوین :

در این روش افراد بیت کوین را به منظور نگهداری بلند مدت آن خریداری می کنند ، در واقع در این روش افراد قصدی برای فروش بیت کوین در کوتاه مدت و کسب سود از این طریق ندارند بلکه با نگه داری طولانی مدت این ارز دیجیتال از افزایش قیمت دوره ای این ارز بهره برده و با عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه می کنند .

نکاتی که سرمایه گذاران برای استفاده از این روش باید به آنها توجه کنند عبارتند از :

  1. بعد از خرید بیت کوین برای نگهداری آنها از کیف پول شخصی خود استفاده کرده و آنها را نزد کارگزاری ها نگهداری نکنید .

  2. در صورت نگهداری تعداد بالای بیت کوین از قرار دادن آن ها در کیف پول های آنلاین ( گرم ) خود داری کنید و از کیف پول های کاغذی و یا سخت افزاری استفاده کنید .

  3. توجهی به توصیه دیگران در مورد روند بازار نداشته و تنها بر دانسته ها و پیش بینی شخصی خود تکیه کنید . 

  4. به خوبی در مورد بازار تحقیق کرده و روند آن را به منظور پیش بینی دقیق تر دنبال کنید .

حتما بخوانید: همه چیز درباره وب مانی

 

نکاتی در رابطه با سرمایه گذاری بر روی بیت کوین

هر سرمایه گذار قبل از انجام معاملات بر روی بیت کوین نیاز دارد تا به تعدادی نکته کاربردی در رابطه با این ارز دیجیتالی دقت کرده و با رعایت این نکات از ایجاد زیان برای خود در طول معاملات بازار دیجیتال جلوگیری کند . از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

 در انتخاب کیف پول خود دقت کرده و تنها از کیف پول های با امنیت بالا برای نگهداری بیت کوین و یا انواع ارز های دیجیتال خود استفاده کرده زیرا امکان هک شدن کیف پول های دیجیتال به ویژه کیف پول های آنلاین وجود دارد .

 از کارگزاری های معتبر و مورد تایید برای انجام معاملات خود استفاده کنید .

 در صورتی که قصد خرید تعداد بالای بیت کوین را دارید توصیه می شود که این کار را در چند مرحله و طی چند دوره خریداری کرده و از خرید یک مرحله ای بیت کوین خود داری کنید .

 تنها بر روی ارز های دیجیتال معتبر و شناخته شده مانند بیت کوین سرمایه گذاری کنید و از خرید ارز های ناشناخته و تازه وارد که از اعتبار بالایی برخوردار نیستند بپرهیزید .

 برای خرید یک ارز و پیش بینی قیمت آن از مقایسه ارزش بازار آن ارز استفاده کنید ، دقت شود صرف اینکه قیمت یک ارز پایین است دلیل بر این نیست که در آینده افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد .

 روند بازار را به طور مداوم دنبال کرده و با استفاده از روش های مختلف تحلیل کنید تا به دیدی باز از بازار برای پیش بینی های خود برسید .

 بسیاری از افراد و گروه های سود جو با هدف کلاهبرداری از تازه واردان و کسانی که تجربه ای در حوزه ارز های دیجیتال ندارند اقدام به راه اندازی سایت هایی با عنوان کسب سود های بالا در مدت زمان کوتاه می کنند . دقت شود که به هیچ عنوان تحت تاثیر تبلیغاتی از این دست و سرمایه گذاری در اینگونه سایت ها قرار نگیرید .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین پاسخ دهند .

حتما بخوانید: مشاوره سرمایه گذاری ارز دیجیتال

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ برای سرمایه گذاری در بیت کوین چه مراحلی باید طی شود ؟

✔️ سرمایه گذاری در بیت کوین مراحلی دارد که در متن مقاله به آن اشاره شده است 

2- ✔️ روش های مختلف سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است ؟

✔️ برای سرمایه گذاری در بیت کوین روش های مختلفی وجود دارد که در متن مقاله به آنها اشاره شده است

3- ✔️ در سرمایه گذاری بر روی بیت کوین به چه نکاتی باید دقت شود ؟

✔️ در این نوع سرمایه گذاری به منظور جلوگیری از تحمیل زیان نیاز به رعایت نکاتی است که در متن مقاله به طور کامل بیان شده است 

منبع : مشاوره سرمایه گذاری بیت کوین

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.