جمعه ۳۱ فروردین ۰۳

اپلیکیشن سمات

اشتراک مطالب

اپلیکیشن سمات

۱,۴۹۷ بازديد

سامانه سمات به جهت تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در بازار سرمایه متشکل از بازار بورس و فرابورس و همچنین حفظ امنیت آنها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار ایجاد شده است . برای استفاده از این سامانه ثبت نام در سامانه سجام و داشتن کد بورسی اجباری می باشد .

برای استفاده از خدمات و امکانات این سامانه نیاز به ایجاد یکی حساب کاربری در آن می باشد . پس از ایجاد حساب کاربری از دو روش می توان وارد این سامانه شد ، یا از طریق اپلیکیشن سامانه سمات که در دو نسخه اندروید و آیفون طراحی شده است و یا با استفاده از نسخه تحت وب این اپلیکیشن که در دو نسخه اندوید و ios وجود دارد .

کاربران با استفاده از نصب اپلیکشن سمات و یا اضافه کردن نسخه تحت وب این برنامه در صفحه اسکرین تلفن همراه خود می توانند به حساب کاربری خود در این سامانه وارد و به انجام معاملات و استفاده از سایر خدمات ارائه شده توسط این سایت بپردازند . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با اپلیکیشن سامانه سمات و روش های نصب و استفاده از آن پرداخته شده است .



اهمیت استفاده از سامانه سمات

سامانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با عنوان سامانه سمات در سال 1384 به منظور تسهیل در روند انجام معاملات برای تمامی فعالان بازار سرمایه به وجود آمد . تا قبل از طراحی این سامانه روند انجام معاملات در بازار سرمایه و ثبت آن ها بسیار زمان بر و وقت گیر بود .

اما پس از معرفی سامانه سمات زمان مورد نیاز برای طی کردن این پروسه به مراتب کاهش یافت . از جمله وظایفی که این سامانه بر عهده دارد می توان به  ثبت ، نگهداری ، انتقال مالکیت اوراق بهادار و تسویه وجوه اشاره کرد .

با استفاده از این سامانه امنیت معاملات بازار سرمایه به مراتب بالاتر رفته است ، دسترسی به اطلاعات سرمایه گذاران ( مانند مشاهده دارایی سهام عدالت ، میزان افزایش سرمایه ، اطلاعات هویتی ، اطلاعات بانکی و ... ) راحت شده ، امکان جعل اوراق بهادار و کلاهبرداری در این بازار کاهش یافته ، میزان کارایی بازار سرمایه بالا رفته ، از مقدار زمان انجام معاملات کاسته شده و هزینه فعالیت در بازار به شدت کاهش یافته است .

از آنجایی که فعالان بازار سرمایه در 3 دسته سهامداران ، کارگزاران و ناشران تقسیم می شوند نوع خدمات ارائه توسط سامانه سمات نیز به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از درگاه الکترونیک سهامداران ( دارا ) ، درگاه الکترونیک کارگزاران ( کارا ) و درگاه الکترونیک ناشران ( دانا ) . 

بیشتر بخوانید: افزایش سرمایه در بورس

 

 

دانلود اپلیکیشن سمات

برای وارد شدن به سامانه سمات در قدم اول باید در این سامانه ثبت نام کرده و حساب کاربری ایجاد کنید . برای ثبت نام در این سامانه ابتدا باید در سجام ثبت نام کرده و احراز هویت شده ، سپس با مراجعه به آدرس سایت سامانه سمات csdiran.com اقدام به ثبت نام در این سامانه کنید .

پس از ثبت نام و ایجاد حساب کاربری در آن از سه روش می توانید وارد این سامانه شده و از خدمات آن استفاده کنید . این سه روش عبارتند از :

1- دانلود برنامه سمات برای اندروید :

این اپلیکیشن مناسب برای تلفن همراه های با سیستم عامل اندروید بوده و افراد با استفاده از این اپلیکیشن و نصب آن بر روی تلفن همراه خود می توانند به راحتی وارد حساب کاربری خود در سامانه سمات شده و به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند . 

پس از نصب نسخه جدید اپلیکیشن بر روی تلفن همراه وارد صفحه کاربری خود در سامانه سمات شده و به نوار منو های مختلف که در ادامه به صورت تصویری دسترسی نشان داده شده دسترسی خواهید داشت :

 

 

در این قسمت که در منو سبد دارایی قرار دارد اطلاعات اصلی مانند تعداد سهام ، کد سهامداری ، نام شرکت ها ، نام سهم ها و ... نمایش داده شده است و سهامدار با استفاده از آن می تواند به اطلاعات و تاریخچه فعالیت خود در بازار سرمایه دسترسی داشته و همچنین اقدام به انجام معامله در آن کند .

 

 

در این نوار منو که در بالای صفحه کاربری شما قرار دارد به گزینه هایی مانند سبد دارایی ، گزارش گردش معاملات ، مجامع و ...  وجود دارد .

 

 

در این نوار منو نیز سایر اطلاعات مورد نیاز کاربران برای فعالیت در بازار بورس مانند شارژ کیف پول ، بازار ، صاپست ، سجام و ... وجود دارد .

 

برای دانلود اپلیکیشن سمات مختص سیستم عامل اندروید کلیک کنید

 

2- دانلود اپلیکیشن سمات برای آیفون :

این اپلیکیشن دقیقا همان اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل اندروید بوده و همان امکانات را در اختیار کاربران قرار می دهد ، با این تفاوت که برای کاربران با سیستم عامل آیفون طراحی شده است . افرادی که از تلفن همراه با سیستم عامل آیفون استفاده می کنند می توانند با کلیک کردن بر روی لینک زیر و نصب نسخه جدید اپلیکیشن سمات بر روی تلفن همراه خود از خدمات این سامانه بهره ببرند .

 

برای دانلود اپلیکیشن سمات مختص سیستم عامل آیفون کلیک کنید

 

 

یشتر بخوانید: ثبت نام بورس سجام

 

نحوه استفاده از نسخه تحت وب سمات

علاوه بر دانلود اپلیکیشن سمات روش راحت تری نیز وجود دارد و آن وارد شدن به این سامانه با استفاده از نسخه تحت وب این اپلیکیشن می باشد که آن نیز برای دو سیستم عامل اندروید و ios طراحی شده است .

1- نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل اندروید :

برای نصب نسخه انروید آن از طریق تلفن همراه خود با استفاده از مرورگر کروم وارد سامانه سمات با آدرس csdiran.com شده . مانند تصویر زیر :

 

 

همانطور که در تصویر توضیح داده شده است در قسمت بالای صفحه دکمه تنظیمات را انتخاب کرده سپس از نوار منو باز شده گزینه Add to home Screen را انتخاب کنید . مانند تصویر زیر :

 

 

و در آخر دکمه add را انتخاب کرده تا به این صورت نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات بر روی صفحه اسکرین تلفن همراه شما ظاهر شود .

2- نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل ios :

جهت نصب نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای سیستم عامل ios کافی است تا از طریق تلفن همراه خود با استفاده از مرورگر سافاری وارد صفحه سامانه سمات با لینک csdiran.com  شوید . به شکلی که در تصویر زیر مشاهده می کنید :

 

 

پس از آن دکمه Action را باز و گرینه Add to Hme Screen را انتخاب کرده . مانند تصویر زیر :

 

 

و در نهایت با انتخاب گزینه add نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات بر روی صفحه اسکرین تلفن همراه شما ظاهر خواهد شد .

بعد از نصب نسخه تحت وب اپلیکیشن سمات برای وارد شدن به آن در ابتدا کد ملی خود را در قسمت مربوطه وارد کرده ، سپس کد تایید برای تلفن همراه شما ارسال خواهد شد با وارد کردن آن در کادر مربوطه از شما درخواست تعریف یک کد چند رقمی به عنوان رمز عبور شما برای وارد شدن به حساب کاربری خود در سامانه سمات می شود .

پس از انجام مراحل ذکر شده به شما توانایی دسترسی به حساب کاربری خود در سامانه سمات داده می شود . با استفاده از هر کدام از روش های ذکر شده امکان ورود به سامانه و انجام معاملات ، شارژ کیف پول و سایر امکانات موجود در این سامانه از طریق تلفن همراه به شما داده می شود .

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اپلیکیشن سمات در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون  اپلیکیشن سمات پاسخ دهند .

در ادامه بخوانید : راهنمای دریافت کد بورسی

استفاده از سایت سامانه سمات

روش سوم برای ورود به سامانه سمات به صورت مستقیم و با استفاده از مراجعه به سایت سمات از طریق کامپیوتر های شخصی می باشد . در این روش تنها با استفاده از وارد کردن آدرس سایت سمات که عبارت است از  csdiran.com و وارد کردن رمز عبوری که توسط خود شخص تعریف شده است می توان وارد حساب کاربری در این سامانه شد و به انجام معاملات و یا استفاده از سایر خدمات ارائه شده توسط این سامانه پرداخت .

 

برای ورود به سایت سامانه سمات کلیک کنید

در ادامه بخوانید : ثبت نام سجام

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ​ از چه روش هایی می توان وارد سامانه سمات شد ؟

✔️ روش های مختلفی برای وارد شدن به سامانه سمات وجود دارد که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

2- ✔️ اپلیکیشن سامانه سمات برای چه نوع سیستم عامل هایی طراحی شده است ؟

✔️ این اپلیکیشن برای سیستم عامل های اندروید و آیفون طراحی شده است که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است .

3- ✔️ روش نصب اپلیکیشن سامانه سمات به چه صورت است ؟

✔️ برای این اپلیکیشن یا از طریق سامانه سمات و یا لینک های مربوطه باید اقدام کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است 

منبع : اپلیکیشن سمات

نحوه یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از اپلیکیشن ها

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی به بی اثر بودن شهرت دارند. احتمالا همه ما افرادی را دیده ایم که هر روز و ماه ها بازی های زبان انگلیسی انجام می دهند اما هنوز به سختی می توانند یک کلمه صحبت کنند! راه هایی برای جلوگیری از این وجود دارد.

بهترین اپلیکیشن های زبان

زبان آموزان موفق حتما یک برنامه و ساختار برای مطالعه خود تهیه می کنند و در طی آن همه مهارت های زبان مورد نیاز خود را تمرین خواهند کرد. اپلیکیشن ها هم می توانند بخشی از این برنامه باشند. در ادامه نحوه استفاده از اپلیکیشن ها برای یادگیری زبان را برررسی می کنیم.

لیست بهترین اپلیکیشن های انگلیسی اینجاست

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.