یکشنبه ۰۵ فروردین ۰۳

ارزش دارا دوم

اشتراک مطالب

ارزش دارا دوم

۱,۳۱۶ بازديد

پس از استقبالی که از اولین صندوق ETF دولتی از سوی سرمایه گذاران بازار سرمایه صورت گرفت دولت اقدام به عرضه دومین صندوق سرمایه گذاری خود با نماد پالایشی یکم کرد . این صندوق شامل سهام اضافی دولت در شرکت های پالایشی و پتروشیمی ( نمادهای شتران ، شپنا ، شبندر و شبریز ) می باشد .

مهلت پذیره نویسی این صندوق از اوایل شهریور ماه سال جاری آغاز شد که به دنبال استقبال ویژه سرمایه گذاران از آن و پس از دو دوره تمدید مهلت پذیره نویسی در پایان شهریور ماه به اتمام رسید . انتظار می رود که پس از گذشت یک ماه از این تاریخ دارندگان سهام صندوق دارا دوم مجاز به انجام سرمایه گذاری و خرید و فروش آن باشند .

از جمله ویژگی های این صندوق تخفیف 30 درصدی ، معافیت از مالیات ، عدم وجود محدودیت سنی در خرید سهام آن سقف خرید 5 میلیون تومانی بوده ، همچنین حداکثر حجم سهام قابل خرید از این صندوق در مجموع با صندوق دارا یکم برابر با 500 سهم بوده و به این معنا است که کسانی که موفق به خرید سهام صندوق دارا یکم نشده اند مجاز به خرید 500 سهم از صندوق دارا دوم هستند .

پس از پایان زمان بسته بودن سهام صندوق دارا دوم و مجاز شدن سهامداران برای انجام معامله و خرید و فروش بر روی سهام آن افراد به دنبال ارزش واقعی سهام صندوق به منظور مدیریت معاملات خود و تصمیم گیری در مورد خرید و فروش آن می باشند . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با نحوه محاسبه ارزش صندوق دارا دوم با نماد پالایشی یکم پرداخته ، همچنین به منظور مشاهده ارزش لحظه ای سهام این صندوق لینک سایت مربوطه در انتهای مقاله قرار داده شده است .



نحوه محاسبه ارزش دارا دوم

سرمایه گذاران برای تصمیم گیری درمورد نحوه سرمایه گذاری های خود ، همچنین انجام معاملات و خرید و فروش صندوق دارا دوم نیازمند اطلاع از ارزش این صندوق و روند تغییر آن دارند . به همین منظور ارزش واقعی این صندوق از اهمیت بالایی در نزد سهامداران آن برخوردار است .

ارزش سهام صندوق دارا دوم نیز همانند ارزش صندوق دارا یکم از برابری عرضه و تقاضای آن یا همان روش NAV بدست می آید . روش NAV مخفف ( Net Asset Value ) بوده و به معنای ارزش خالص دارایی می باشد که برای محاسبه ارزش خالص سهام صندوق دارا دوم مورد استفاده قرار می گیرد .

برای محاسبه ارزش صندوق دارا دوم با استفاده از روش NAV باید مجموع بدهی های صندوق که شامل بدهی به کارگزاری ها بابت خرید سهام و بدهی به ارکان صندوق می باشد را از مجموع دارا یی آن کم و حاصل را تقسیم بر تعداد کل واحد های صندوق کرده . 

 

 

قیمت امروز سهام دارا دوم

همانطور که گفته شد اطلاع از قیمت روز سهام دارا دوم با نماد پالایشی یکم یکی از موضوعات داغ امروز به ویژه برای سهامداران این پرتفوی می باشد ، در این راستا برای مشاهده ارزش لحظه ای صندوق دارا دوم می توانید از طریق لینک زیر به سایت مربوطه مراجعه کرده .

 

برای مشاهده ارزش روزانه صندوق دارا دوم

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارزش صندوق دارا دوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ارزش صندوق دارا دوم پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: صندوق دارا سوم

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ ارزش صندوق دارا دوم چگونه محاسبه می شود ؟

✔️ برای محاسبه ارزش این صندوق از روش های مختلفی استفاده می شود که در متن مقاله به آنها اشاره شده است 

2- ✔️ روش NAV برای محاسبه ارزش صندوق دارا دوم به چه صورت است ؟

✔️ در این روش از فرمول بسیار ساده ای استفاده می شود که در متن مقاله به آن اشاره شده است 

3- ✔️ ​ برای مشاهده ارزش روزانه صندوق پالایش یکم به چه سایتی باید مراجعه کرد ؟

✔️ لینک سایت مربوطه در متن مقاله قرار داده شده است

منبع : ارزش دارا دوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.