جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

صندوق دارا سوم

اشتراک مطالب

صندوق دارا سوم

۱,۴۳۱ بازديد

پس از رکودی که در سایر بازار های مالی شکل گرفت و همچنین استقبال خوب مردم از بازار سرمایه و روی آوردن بخش بزرگی از جامعه به این بازار دولت به منظور هدایت نقدینگی به بازار سرمایه ، کمک به اقشار کم درآمد ، بالا بردن سطح درآمد جامعه و کاهش نرخ بیکاری تصمیم به سرمایه گذاری در این بخش گرفت . در این راستا اقداماتی همچون آزاد سازی سهام عدالت و ارائه سهام خود در قالب سه صندوق سرمایه گذاری در بازار بورس کرده است . 

پس از عرضه اولین و دومین صندوق های سرمایه گذاری دولتی همانطور که انتظار می رفت این صندوق ها با استقبال بسیار خوب افراد و سرمایه گذاران مواجه شدند . به همین منظور دولت اقدام به ارائه سهام خود در قالب سومین صندوق ETF سرمایه گذاری دولتی با عنوان صندوق دارا سوم متشکل از سهام شرکت های فعال در صنایع فلزی و خودرو سازی کرده است . در این مقاله به تعریف صندوق دارا سوم و بیان ویژگی های آن می پردازیم .



صندوق دارا سوم چیست ؟

پس از استقبال خوبی که از صندوق های دولتی دارا یکم و دارا دوم توسط سرمایه گذاران در بازار بورس صورت گرفت بار دیگر دولت اقدام به ارائه سومین ETF خود با نام صندوق دارا سوم نموده است ، هدف از عرضه این صندوق رونق بازار سرمایه و تشویق مردم به مشارکت حداکثری در این بازار می باشد .

سومین صندوق etf سرمایه گذاری دولت با عنوان صندوق سرمایه گذاری دارا سوم است که متشکل از باقی مانده سهام دولت در شرکت های فلزی و خودرو سازی بوده و شامل شرکت های ملی مس ایران ، فولاد مبارکه ، ایران خودرو و سایپا می باشد .

بیشتر بخوانید: صندوق دارا دوم

 

 

ویژگی های صندوق دارا سوم

به منظور جذابیت هر چه بیشتر صندوق دارا سوم  در نزد سرمایه گذاران و تشویق افراد به خرید سهام این صندوق دولت ویژگی هایی برای آن در نظر گرفته است که موجب برتری این صندوق در مقابل سایر ETF های موجود در بازار بورس شده . در ادامه به بیان این ویژگی ها خواهیم پرداخت .

 برای خرید سهام صندوق دارا سوم محدودیت سنی وجود نداشته و همه افراد در هر رده سنی قادر به خرید سهام این صندوق می باشند .

 این صندوق معاف از پرداخت مالیات می باشد .

 افراد حقوقی مجاز به خرید سهام صندوق دارا سوم نمی باشند .

 احتمالاً صندوق دارا سوم نیز مانند صندوق دارا دوم شامل 20 تا 30 درصد تخفیف باشد

 انتظار می رود که خرید سهام این صندوق بدون داشتن کد بورسی و از طریق مراجعه به بانک ها هم امکان پذیر می باشد ، اما مانند صندوق دارا دوم برای خرید با کد ملی نیز نیاز به ثبت نام در سامانه سجام حداقل تا مرحله شروع احراز هویت باشد .

امکان خرید و فروش این سهام از طریق اپلیکیشن نیز فراهم می باشد .

 برای فروش سهام صندوق دارا سوم داشتن کد بورسی الزامی می باشد و افرادی که با استفاده از کد ملی خود سهام این صندوق را خریداری کرده اند برای فروش آن ملزم به ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی می باشند .

 پس از اتمام زمان پذیره نویسی صندوق دارا سوم سرمایه گذاران در این صندوق به مدت یک ماه حق خرید و فروش آن را ندارند .

  احتمالاً دامنه نوسانات در این صندوق مانند صندوق دارا دوم 10 درصد خواهد بود 

 سرعت نقد شوندگی در این صندوق نسبت به سایر صندوق های موجود در بازار بورس بالاتر می باشد .

 

زمان عرضه صندوق دارا سوم

زمان دقیق عرضه صندوق دارا سوم در حال حاضر اعلام نشده است اما با توجه به تاریخ عرضه دو صندوق دارا یکم و دارا دوم و فاصله زمانی که بین تاریخ پذیره نویسی این دو ETF وجود داشت پیش بینی می شود که زمان عرضه صندوق دارا سوم در 3 ماهه سوم سال و حداکثر تا قبل از دی ماه صورت پذیرد . پس از شروع مهلت پذیره نویسی سرمایه گذاران می توانند در بازه زمانی مشخص شده اقدام به خرید سهام این صندوق از طریق کد بورسی و یا مراجعه حضوری به بانک ها و ارائه کارت ملی خود کنند . 

 

به محض مشخص شدن زمان دقیق پذیره نویسی صندوق دارا سوم در متن مقاله و همچنین از طریق کانال تلگرامی اطلاع رسانی خواهد شد 

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد صندوق دارا سوم در کانال تلگرام سرمایه گذاری عضو شوید همچنین کارشناسان مرکز مشاوره سرمایه گذاری دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون صندوق سرمایه گذاری دارا سوم پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: دریافت کد بورسی

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ صندوق دارا سوم چیست ؟

✔️ سومین صندوق سرمایه گذاری دولتی با نام صندوق دارا سوم می باشد که در متن مقاله به تعریف کامل آن پرداخته شده است 

2- ✔️ صندوق دارا سوم شامل سهام چه شرکت هایی می باشد ؟

✔️ این صندوق شامل سهام شرکت های فلزی و خودرو سازی می باشد که در متن مقاله به توضیح کامل آن پرداخته شده است

3- ✔️ صندوق دارا سوم دارا چه ویژگی هایی می باشد ؟

✔️ این صندوق دارای ویژگی هایی متفاوت از سایر ETF های موجود در بازار می باشد که در متن مقاله این ویژگی ها ذکر شده اند  

منبع : صندوق دارا سوم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.