سه شنبه ۰۷ فروردین ۰۳

راه های اثبات خیانت همسر

۱,۳۱۰ بازديد

هنگامی که زن و مردی با یکدیگر ازدواج می کنند ، بین آن ها حریم و رابطه ای ایجاد می شود که در تمام جوامع به رسمیت شناخته شده و مردم برای آن رابطه حرمت قائل هستند . به همین دلیل وارد شدن شخص یا اشخاص دیگر به این حریم جرم خیانت محسوب شده و به شدت با آن برخورد خواهد شد .

حال اگر زن یا مردی متوجه خیانت همسر خود شده و قصد شکایت از وی را داشته باشد و بخواهد او طبق قانون مجازات شود ، باید با راه های اثبات خیانت آشنا باشد تا بتواند آن را به اثبات رسانده و قاضی نیز طبق قانون با فرد خیانت کار برخورد کند . به همین منظور در ادامه این مقاله در مورد راه های اثبات خیانت همسر توضیح داده شده است .



راه های اثبات خیانت

خیانت کردن جزو جرایمی است که قانون مجازات ، آن را جرم دانسته و در صورتی که شاکی خصوصی نداشته باشد و یا شاکی رضایت دهد نیز مجازات فرد خیانت کار اجرا خواهد شد . طبق قانون ، هرگاه زن و مردی که بین آن‌ها علقه زوجیت نباشد مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند ، به شلاق تا 99 ضربه محکوم خواهند شد . در صورتی این حکم اجرا می شود که فرد شاکی بتواند خیانت همسر خود را به اثبات برساند . اما راه های اثبات خیانت همسر چیست ؟

 

 اولین راه اثبات خیانت اقرار از طرف متهم است . در این راه خود فرد خیانت کار باید در حضور قاضی و یا باز پرس پرونده به خیانت خود اعتراف کرده و آن را نوشته و امضا کند .

بیشتر بخوانید : خیانت

حال اگر مردی به همسر خود خیانت کرده باشد و بدون اجازه او و یا دادگاه ، زن دیگری را اختیار کرده باشد نحوه اثبات آن با توجه به اینکه مرد زن دوم را صیغه موقت یا دائم کرده باشد متفاوت است :

 راه اثبات این خیانت ، برای صیغه موقت ، ارائه صیغه نامه به دادگاه می باشد که فرد شاکی باید آن را یافته و به دادگاه ارائه دهد و یا با ارائه مدارک لازم قاضی را به دفتر ثبت ازدواج آن ها ارجاع دهد . حال اگر ازدواج مجدد مرد دائم باشد که در شناسنامه او به ثبت رسیده و می توان به راحتی خیانت مرد را به اثبات رساند .

 اگر در خیانت زن یا مرد زنا نیز رخ داده شده باشد راه اثبات آن علاوه بر اقرار خود فرد ، شهادت 4 مرد عادل و یا شهادت 3 مرد عادل و 2 زن عادل می باشد که البته این راه بسیار سخت و ناممکن است .

 

 اما آیا با ارائه عکس یا فیلم از خیانت و یا ارائه اسکرین شات از چت های همسر ( از طریق پیامک ، تلگرام ، ایستاگرام و ... ) می توان خیانت او را ثابت کرد ؟

داشتن عکس و یا اسکرین شات از پیام های همسر می تواند از جمله نشانه های خیانت برای ارائه به قاضی باشد اما نمی تواند به تنهایی برای اجرای حکم قاضی کافی باشد و تنها راه اثبات ، دستور قاضی برای گرفتن پرینت مکالمات است .

بیشتر بخوانید : اثبات خیانت از طریق چت

 

 

 

در صورت عدم اطمینان از خیانت بهتر است اقدام به شکایت نکنید چون در صورتی که نتوانید آن را به اثبات برسانید به جرم افترا محکوم خواهید شد . پس قبل از اقدام برای شکایت با کارشناسان مرکز مشاوره حقوقی دینا مشورت کرده و از تجربه آن ها برای اثبات خیانت استفاده کنید . راه ارتباطی شما با این کارشناسا از طریق سیستم حقوقی تلفنی دینا می باشد  .

در ادامه بخوانید : راه های حقوقی بعد از مواجهه با خیانت همسر

 

 

 

سوالات متداول

 

1- ✔️ چطور می توان خیانت همسر را ثابت کرد ؟

✔️ یکی از راه های اثبات خیانت ، اقرار فرد شاکی می باشد که سایر راه های اثبات خیانت در این مقاله گفته شده است .

2- ✔️ مجازات قانونی فرد خیانت کار چیست ؟

✔️ همان طور که در این مقاله گفته شد مجازات فرد خیانت کار تا 99 ضربه شلاق می باشد .

3- ✔️ آیا ارائه عکس و فیلم به تنهایی می تواند دلیلی برای خیانت باشد ؟

✔️ خیر ، ارائه عکس و فیلم فقط می تواند نشانه هایی برای اثبات خیانت برای ارائه به قاضی باشد .

منبع : راه های اثبات خیانت همسر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.