پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

ثبت نام لاتاری

اشتراک مطالب

ثبت نام لاتاری

۱,۳۰۱ بازديد

دولت آمریکا هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی رایگانی با عنوان لاتاری ( Lottery ) به منظور ایجاد توازن در تنوع نژادی این کشور به صورت رایگان از سراسر جهان کرده و به برندگان این قرعه کشی به صورت رایگان گرین کارت اهدا می کند .

از جمله ویژگی های بارز این قرعه کشی شرایط بسیار راحتی است که برای شرکت در آن در نظر گرفته شده است . در واقع شرایط تعریف شده برای شرکت در این قرعه کشی به صورتی می باشد که می توان گفت اکثریت افراد جامعه قادر به شرکت در آن هستند .

برای شرکت در لاتاری 2022 کافی است تا افرادی که شرایط شرکت در آن را دارند در تاریخ مشخص شده به عنوان مهلت ثبت نام اقدام به ارسال مدارک مورد نیاز برای سایت لاتاری dvprogram.state.gov کنند . در ادامه به ارائه مطالبی در رابطه با شرایط ، زمان و نحوه ثبت نام در لاتاری پرداخته شده است .



لاتاری چیست ؟

دولت آمریکا به منظور حفظ توازن در تنوع نژادی و جمعیت مهاجران این کشور هر ساله اقدام به برگزاری قرعه کشی و انتخاب 55000 هزار نفر از مردم سراسر جهان برای اختصاص دادن گرین کارت یا همان مجوز اقامت دائم در این کشور به آن ها می کند . 

به این قرعه کشی اصطلاحا لاتاری ( Lottery )  گفته می شود ، به این منظور هر ساله لیست کشور هایی که مجاز به شرکت در لاتاری هستند از طریق اداره مهاجرت آمریکا اعلام شده و افراد این کشور ها در صورت دارا بودن شرایط اعلام شده مجاز به شرکت در این قرعه کشی می باشند . از جمله کشور هایی که مجاز به شرکت در لاتاری هستند کشور ایران است که دارای سهمیه حدودا 3500 نفری در این قرعه کشی می باشد .

 

 

زمان ثبت نام لاتاری 2022

بر طبق اعلام سایت رسمی اداره مهاجرت آمریکا زمان ثبت نام لاتاری ۲۰۲۲ مطابق با سال های گذشته بوده و اتفاقات اخیر نظیر شیوع بیماری کرونا تاثیری در تاریخ و نحوه ثبت نام این قرعه کشی نخواهد داشت ، در نتیجه این موضوع تاریخ ثبت نام لاتاری 2022 از 1 اکتبر معادل با 10 مهرماه 99 آغاز و تا تاریخ 4 نوامبر معادل با 14 آبان ادامه خواهد داشت .

لازم به ذکر است که این تاریخ قابل تمدید نبوده لذا متقاضیان ملزم به ثبت نام در بازه زمانی تایین شده می باشند در غیر این صورت دیگر قادر به انجام ثبت نام و شرکت در قرعه کشی نمی باشند . همچنین با توجه به وجود تعداد بالای متقاضیان ثبت نام لاتاری توصیه می شود که از موکول کردن آن به روز های پایانی خود داری کرده و در روز های ابتدایی این کار را انجام دهید .

 

شرایط ثبت نام لاتاری 2022

خوشبختانه برای ثبت نام در قرعه کشی لاتاری 2022 هیچ شرایط خاصی وجود نداشته و همه افراد از هر قشری از جامعه تنها با داشتن حداقل شرایطی که در زیر بیان شده قادر به شرکت کردن در این قرعه کشی می باشند .

 داشتن حداقل مدرک دیپلم . در صورت نداشتن مدرک دیپلم باید حداقل دو سابقه انجام کار تخصصی که نیاز به آموزش دارد را داشته باشید .

 داشتن پاسپورت معتبر . لازم به ذکر است که تا قبل از سال 2022 داشتن پاسپورت برای ثبت نام لاتاری لازم نبود اما از امسال تنها افرادی که دارای پاسپورت معتبر هستند می توانند اقدام به ثبت نام لاتاری کنند .

 

دقت شود که برای ثبت نام لاتاری پاسپورت معتبر پاسپورتی است که در روز ثبت نام حداقل یک روز از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد .

 

 هر شخص تنها یک بار امکان ثبت نام دارد .

 محدودیت سنی برای این قرعه کشی تعریف نشده است .

 افرادی که بالای 21 سال سن دارند به صورت فردی باید ثبت نام کنند و حق معرفی همراه برای خود ندارند .

 افرادی که زیر 21 سال سن می توانند در زیر مجموعه خانواده خود ثبت نام کنند .

 افرادی که متاهل هستند می توانند از شانس دو برابری استفاده کنند ، به این دلیل که هر شخص در هنگام ثبت نام می تواند همسر و تمام فرزندان زیر 21 سال خود را که مجرد هستند به عنوان همراه خود معرفی کند . از این رو در این حالت هر فرد دو شانس دارد یکی در عوض ثبت نام خود در لاتاری و دیگری معرفی شدن به عنوان همراه با همسر خود .

 هزینه ثبت نام لاتاری در صورتی که از سایت اصلی آن به آدرس dvprogram.state.gov اقدام کنید رایگان می باشد ، اما در صورت استفاده از سایت های واسطه ای موجود در حدود 100 هزار تومان هزینه باید پرداخت شود .

 تکمیل فرم ها تنها به صورت آنلاین انجام شده و امکان ذخیره آن ها وجود ندارد .

 متقاضیان برای تکمیل فرم های ثبت نام و ارسال آن ها تنها 60 دقیقه زمان دارند .

 برای شرکت در لاتاری نیازی به داشتن مدرک زبان نمی باشد .

 

نحوه ثبت نام در لاتاری 2022 

برای ثبت نام در لاتاری ( Lottery ) از دو طریق می توان عمل کرد که عبارتند از مراجعه به سایت های واسطه ای و پرداخت هزینه به آن ها برای انجام این کار ، و یا اینکه شخصا به سایت اصلی لاتاری مراجعه کرده و اقدام به ثبت نام در این قرعه کشی به صورت رایگان کنند .

پس از مراجعه به سایت اصلی لاتاری و انتخاب گزینه شروع ثبت نام تعدادی فرم که شامل اطلاعات هویتی شما می باشد در اختیارتان قرار می گیرد که باید آن ها را در مدت زمان مشخص شده تکمیل و ارسال کنید . اطلاعاتی که برای ثبت نام لاتاری مورد نیاز است عبارتند از :

1- اطلاعات فردی و هویتی ( نام و نام خانوادگی ، کشور محل سکونت ، تاریخ تولد ، شهر محل تولد ، اطلاعات تماس و .. )

2- اطلاعات پاسپورت معتبر

3- اطلاعات فردی همسر در صورت متاهل بودن

4- اطلاعات شناسنامه ای فرزندان زیر 21 سال و مجرد در صورت دارا بودن فرزند

5- یک عدد فایل دیجیتالی عکس مخصوص لاتاری

پس از ثبت نام در لاتاری استعلام نتیجه آن از طریق پیامک به شماره تلفن ثبت شده افراد در هنگام ثبت نام ارسال می شود که با پرداخت هزینه مربوطه ( در حدود 20 هزار تومان ) می توانند از نتیجه قرعه کشی با خبر شوند .

 

چند نکته در مورد عکس مخصوص لاتاری 2022 

 عکی باید مربوط به حداکثر 6 ماه گذشته باید .

 عکسی که در ثبت نام گذشته مورد استفاده قرار گرفته است برای ثبت نام جدید مورد قبول قرار نمی گیرد .

 عکس سلفی و پرسنلی 3/4 مورد قبول قرار نمی گیرد .

 گردی صورت به صورت کاملا واضح باید مشخص باشد .

 مو های شخص نباید رو صورت او قرار گرفته باشند .

 پس زمینه عکس باید سفید باشد .

 وضوح آن بالا ، بدون سایه روشن ، تاری و ... باشد .

 در صورتی که متقاضیان شرکت در قرعه کشی لاتاری مسلمان هستند ، داشتن حجاب در عکس بدون مورد می باشد اما گردی صورت به طور کامل باید مشخص باشد .

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام لاتاری در کانال تلگرام حقوقی دینا عضو شوید ، همچنین کارشناسان مرکز مشاوره دینا نیز آماده اند تا با ارائه خدمات مشاوره سرمایه گذاری تلفنی دینا به سوالات شما عزیزان پیرامون ثبت نام لاتاری پاسخ دهند .

 

در ادامه بخوانید: زمان ثبت نام لاتاری

سوالات متداول

 

1- ✔️ شرایط ثبت نام در لاتاری به چه صورت است ؟

✔️ شرایط شرکت در آن بسیار راحت بوده که در متن مقاله به آن ها اشاره شده است 

2- ✔️ زمان ثبت نام  لاتاری در چه تاریخی می باشد ؟

✔️ زمان دقیق شروع ثبت نام لاتاری مشخص شده که در متن مقاله به آن اشاره شده است 

3- ✔️ نحوه ثبت نام در لاتاری به چه صورت است ؟

✔️ برای ثبت نام در لاتاری باید به سایت آن مراجعه کرد که در متن مقاله به طور کامل توضیح داده شده است

منبع : ثبت نام لاتاری

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.